Inspiroidu » Ajankohtaista » Lehdistötiedote: Vuoden Designteko -voittaja Drop-allas yllättää uutuustuotteella

Drop-designallas lanseerattiin 2 vuotta sitten vuoden 2015 Kevätmessuilla. Yritys esitteli messuilla uudenlaisen, perinteisistä kylpytynnyreistä ja paljuista täysin poikkeavan designaltaan, jonka voi tyylikkäästi upottaa terassille. Yrittäjä Nikolai Ruolan suunnitteleman altaan myynti lähti välittömästi kovaan kasvuun, ensimmäisenä vajaana vuonna yritys teki jo yli puolen miljoonan euron liikevaihdon ja ensimmäisenä täytenä vuotena 2016 liikevaihto ylitti jo 1 miljoona euroa. Suomalaisen Työn Liitto palkitsi Drop-designaltaan heti vuoden 2015 Habitaressa arvostetulla Vuoden Designteko –palkinnolla.

– Kaksi vuotta on vierähtänyt hetkessä. Muistan kuin eilisen päivän, kun tulimme Kevätmessuille pari vuotta sitten tietämättä, millaisen vastaanoton Drop tulee saamaan. Altaita oli myyty siihen mennessä vain viitisen kappaletta lähinnä lähipiiriin, emmekä voineet villeimmissä unelmissammekaan kuvitellakaan, että nyt pari vuotta myöhemmin niitä on myyty jo yli 500 ja yrityksen myynti on vuodessa ylittänyt miljoona euroa. Parasta tässä kaikessa on vielä ne sadoittain saamamme positiiviset palautteet ja asiakkaidemme spontaanit kiitosviestit, jossa lähettävät kuvia terasseistaan Dropin kera tai vaikkapa altaassa riemukkaasti pulikoivista lapsistaan, kertoo yrittäjä Anssi Kiviranta.

Vuoden 2017 Kevätmessuilla yritys esittelee jälleen uutuustuotteita. Drop-designaltaasta on kehitetty matalampi versio, joka vaatii vähemmän upotussyvyyttä ja jossa istutaan lokoisasti jalat suorassa. Messuilla on nähtävillä myös uusi stand alone –versio, jota ei upoteta terassiin ja jossa on puukamiina valmiiksi integroituna. Kaikkiin Drop-altaisiin on nykyään saatavilla myös tehokkaat suodatusjärjestelmät, allasvalot sekä tunnelmaa kohottava porejärjestelmä.

Drop-designtulet

Ulkoaltaiden ohella yritys laajentaa täysin uuteen tuotekategoriaan ja esittelee Kevätmessuilla ensimmäisen kerran Drop-designtulet. Kyseessä on erityisen näyttävä ulkotuli, jota voi ulkosalla käyttää polttopuiden tai hiilien kanssa ja soveltuu myös grillaamiseen. Saatavilla on lisävarusteena myös tyylikäs bioetanolipoltin, jonka kanssa Drop-designtulta voi tunnelman luomiseksi käyttää myös sisätiloissa.

– Koko Drop-designtulen syntyminen lähti siitä, että mietin voisiko Drop-altaan kamiinaa hyödyntää samalla tunnelman luojana, kun se lämmittää altaan vettä. Keskustelin asiasta tuttavani kanssa, joka on Suomen taitavimpia takkatarvikkeiden valmistajia. Lopulta suunnittelu johti siihen, että syntyi altaista ja niiden kamiinoista täysin erillinen oma upea tuotteensa. Drop-designtuli mukailee Drop-altaan tunnistettavaa muotoa ja sekä allas että ulkotuli sijoitetaan useimmiten terassille, joten tämä uutuustuote sopii luontevasti Dropin valikoimaan altaiden ohella, kertoo yrittäjä Sirena Kiviranta.

Drop-designtulet valmistetaan Drop-altaiden tavoin korkealaatuisena käsityönä, materiaalia säästämättä ja viimeistelyn jälkeen panostaen. Drop-designtulet valmistetaan Suomessa ja altaiden tavoin yritys tähtää niiden kanssa nopeasti myös kansainvälisille markkinoille. Yritys on aiemmin ilmoittanut Drop-altaiden tavoittelevan merkittävää kasvua muista pohjoismaista sekä Saksasta jo vuonna 2018.

KÄYTTÄJÄTUNNUS
SALASANA

Kirjautuminen

Kirjaudu sisään antamalla
tunnuksesi ja salasanasi.

› Uusi asiakas? Rekisteröidy tästä.
› Unohtuiko salasana?